Szállítás és garancia

Szállítás


Kézbesítés FÁMA futárszolgálattal: a szállítást megelőző napon Önt emailben értesítjük. Amennyiben még sem tartózkodott a kiszállítás napján a megadott címen, értesítőt hagynak és megpróbálják felvenni Önnel a kapcsolatot telefonon. Szállítási díjunk Magyarországon egységesen nettó 30.000 Ft-ig bruttó 1.790 forint, nettó 30.000 felett bruttó 1190 Ft., nettó 50.000 felettl bruttó 690 forint, nettó 100.000 felett a szállítás díját teljes mértékben átvállaljuk Öntől. A futárnál kizárólag készpénzes fizetésre van lehetőség. A szállítási díjat is tartalmazó számlát a csomagban találja meg.

Kézbesítés GLS futárszolgálattal: a szállítást megelőző napon Önt emailben értesítjük. Amennyiben még sem tartózkodott a kiszállítás napján a megadott címen, értesítőt hagynak és megpróbálják felvenni Önnel a kapcsolatot telefonon. Szállítási díjunk Magyarországon egységesen nettó 100.000 Ft-ig bruttó 2.290 forint, nettó 100.000 Ft-tól 2.790. A futárnál kizárólag készpénzes fizetésre van lehetőség. A szállítási díjat is tartalmazó számlát a csomagban találja meg.

A kézbesítés munkaidőben, jellemzően 9 és 17 óra között történik, ezért szállítási címként mindenképpen olyan címet adjon meg, ahol napközben tartózkodik az, aki átveszi majd a megrendelt csomagot. Ha a futár nem talál senkit a megadott címen, következő napon megkísérli újra a kézbesítést. Kérjük ha törékeny matricával ellátott csomagot kap, azt az átvétel után még a futár jelenlétében nézze meg. Ha sérülést tapasztal, kérjük vetessen fel jegyzőkönyvet mert kárigényét csak ebben az esetben tudjuk elfogadni.

A megrendeléskor küldött linkkel nyomon követheti, megrendelésének állapotát.

A rendelés során a Megjegyzés rovatba beírhat minden olyan információt, ami a szállításnál fontos lehet. Például nehezen megtalálható cím esetén érdemes pontosan megadni az emelet- és ajtószámot, illetve rövid útbaigazítást adni, amely alapján a futár könnyebben odatalál.

Az Ön hibájából meghiúsult kézbesítés miatti újraküldés költségei azonban minden esetben Önt terhelik.

Csomagolási díjat nem számolunk fel.

A futárszolgálat hibájából bekövetkező késedelemért felelősséget nem vállalunk.


Személyes átvétel
A megrendelt termékeket személyesen is át tudja venni irodánkban (1106 Bp., Fehér út 10. 72. sz. épület - Örs vezér térnél az Árkád mögött kb. 600 méter az ipari park bejárata). A megrendelés leadásánál kérjük, válassza ki, hogy személyes átvétel. Amint összekészítettük a megrendelt termékeket, értesítjük Önt a megadott elérhetőségen (sms, email), hogy rendelése átvehető. Parkolási lehetőség az udvaron.


Garancia

A Vásárló a termék kézhezvételétõl (a szerzõdéstõl) számított 14 naptári napon belül (beleértve a 14. naptári napot is) indokolás és költségviselési kötelezettség nélkül elállhat. Ennek módjáról a 45/2014. (II. 26.) Kormány rendelet rendelkezik. A Vásárló e jogát a jogszabályoknak megfelelõen a termék megrendelése és az áruátvétele közötti idõben is gyakorolhatja. Ez történhet írásos formában (pl.: e-mail, postai levél, stb.), de akár szóban (pl.: telefon, személyesen telephelyünkön) is. A csomagot, kérjük, értékbiztosítással együtt adják fel. A termék sérülésébõl adódó költségek a Vevõt terhelik. A vásárló köteles a terméket haladéktalanul, de legkésõbb az elállás közlésétõl számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. Elállás esetén a szolgáltató legkésõbb 14 napon belül fizeti vissza a fogyasztó által kifizetett teljes összeget. Az ellenérték visszajuttatása utánvétes fizetés esetés átutalással, onlien fizetés esetén online visszatérítéssel történik. Személyesen a Fehér út 10 alatti címre lehet visszahozni a terméket, ebben az esetben készpénben fizetjük vissza a díjat. Elállás esetén az Eladó  az átvett vételár, szolgáltatási díj után kamatot nem fizet.

A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülõ költségeket (utánvétes csomagot nem áll módunkban átvenni!). Ha a fogyasztó nem a legkevésbé költséges, szokásos fuvarozási módtól eltérõ fuvarozást választja, elállás esetén az ebbõl adódó többletköltséget a vállalkozás nem köteles megtéríteni. A Vásárlót ezenfelül egyéb költség nem terheli. A vállalkozás követelheti a termék jellegének, tulajdonságainak és mûködésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredõ értékcsökkentés megtérítését.

Tájákoztatás kellékszavatosságról, termékszavatosságról, jótállásról
Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ügyfél a kellékszavatossági jogával?
Ügyfél az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A következõ jogok illetik meg Ügyfelet kellékszavatossági igénye alapján
Ügyfél kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ügyfél is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végsõ esetben a szerzõdéstõl is elállhat.
Ügyfél választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vevõ viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott okot.

Milyen határidõben érvényesítheti Ügyfél kellékszavatossági igényét?
Ügyfél köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem késõbb, mint a hiba felfedezésétõl számított kettõ hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerzõdés teljesítésétõl számított két éves elévülési határidõn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
Ha Ügyfél és Eladó közötti szerzõdés tárgya használt dolog, a felek rövidebb elévülési idõben is megállapodhatnak; egy évnél rövidebb elévülési határidõ ebben az esetben sem köthetõ ki érvényesen. 

Kivel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét?
Ügyfél az Eladóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?
A teljesítéstõl számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ügyfél igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstõl számított hat hónap eltelte után azonban már Ügyfél köteles bizonyítani, hogy a felismert hiba már a teljesítés idõpontjában is megvolt.

Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ügyfél a termékszavatossági jogával?
Ingó dolog (termék) hibája esetén Ügyfél a kellékszavatossági igényt vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet választása szerint.

Milyen jogok illetik meg Ügyfelet termékszavatossági igénye alapján?
Termékszavatossági igényként Ön kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minõsül a termék hibásnak?
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minõségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplõ tulajdonságokkal.

Milyen határidõben érvényesítheti Ügyfél a termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét Ügyfél a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidõ elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti Ügyfél termékszavatossági igényét?
Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Ügyfélnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal idõpontjában nem volt felismerhetõ vagy
a termék hibája jogszabály vagy kötelezõ hatósági elõírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendõ egy okot bizonyítania.

Ügyfél ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.

Jótállás

Milyen esetben élhet Ön a jótállási jogával?
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelezõ jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Eladó jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt új tartós fogyasztási cikkek, valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban - jelen pontban - együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.

Ügyfelet milyen jogok és milyen határidõn belül illetik meg jótállás alapján?

Jótállási jogok
Ügyfél választása szerint az alábbi jótállási igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az Ügyfél által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát az Eladó költségére Ön is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy végsõ esetben a szerzõdéstõl is elállhat.

Ügyfél a kijavítás iránti igényét választása szerint az Eladó székhelyén, telephelyén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.

Érvényesítési határidõ
A jótállási igény a jótállás idõtartama alatt érvényesíthetõ, a jótállás idõtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:
-10 000 forintot elérõ, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
-100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
-250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidõk elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás idõtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idõvel, amely alatt Ügyfél a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerûen nem használhatta.

A jótállási határidõ a fogyasztási cikk Ügyfél részére történõ átadásakor indul. Ha Ügyfél a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidõ kezdõ idõpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok
A kijavítás kezelésekor az Eladónak törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidõ a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés idõtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Eladó Ügyfelket tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható idõtartamáról.
Ha a jótállási idõtartam alatt a fogyasztási cikk elsõ alkalommal történõ javítása során az Eladó részérõl megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a vásárló eltérõ rendelkezése hiányában az Eladó köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetõség, az Eladó köteles Ügyfél által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.

Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy Ügyfél általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Amennyiben az Eladó nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:
ha Ügyfél ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthetõ késõbbi határidõben, vagy
amennyiben Ügyfél nem járul hozzá a kijavítás késõbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidõ eredménytelen elteltét követõ nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
amennyiben Ügyfél nem járul hozzá a kijavítás késõbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetõség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplõ eladási árat kell számára a harmincnapos határidõ eredménytelen elteltét követõ nyolc napon belül visszatéríteni.

Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg Ügyfél jogosult:
- az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
- a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
- a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
14 amennyiben Ügyfél ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetõség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplõ eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.

Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvetõ különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezõbb a bizonyítási teher. 

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelezõ jótállás alá esõ rögzített bekötésû, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a jármûvek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhetõ el, a le- és felszerelésrõl, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy - a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén - a javítószolgálat gondoskodik.

Az Eladó vállalása a kötelezõ jótállás idõtartama alatt nem tartalmazhat Ügyfélre nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelezõ jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követõen azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredõ -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó új tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

Ügyfél ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont Ügyfelet a jótállásból fakadó jogok a szavatossági jogosultságoktól függetlenül megilletik.

Felelõsség 
A Weboldalon található információk jóhiszemûen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Szolgáltató nem vállal felelõsséget.

Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Szolgáltató nem vállal felelõsséget a használat során felmerülõ vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bûncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerzõdésszegésért való felelõsségen túlmenõen.

Szolgáltató kizár minden felelõsséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelõs saját magatartásáért, Szolgáltató ilyen esetben teljes mértékben együttmûködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.

A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más szolgáltatók oldalaira vezet. Ezen szolgáltatók adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Szolgáltató nem vállal felelõsséget.

Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggõ bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelõsség.

Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Szolgáltatónak. Amennyiben Szolgáltató jóhiszemû eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.

Panaszkezelés és jogérvényesítési lehetõségek 
Vevõ a termékkel vagy az Eladó tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetõségeken terjesztheti elõ:
Eladó telephelyén : 1106 Budapest Fehér út 10. szám alatt az aktuális nyitvatartási idöben.
Telefonon: +36303952264
E-mailen: rendeles@mindenkiaruhaza.hu


Ügyfél szóban vagy írásban közölheti a Eladóval a panaszát, amely a vállalkozásnak vagy a vállalkozás érdekében, javára eljáró személynek az áru Vevõk részére történõ forgalmazásával, értékesítésével közvetlen kapcsolatban álló magatartására, tevékenységére vagy mulasztására vonatkozik. A szóbeli panaszt Eladó köteles azonnal megvizsgálni és szükség szerint orvosolni. Ha az Ügyfél a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, a Eladó panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzõkönyvet felvenni, és annak egy másolati példányát személyesen közölt szóbeli panasz esetén helyben Ügyfélnek átadni. Telefonon vagy elektronikus úton közölt panasz esetén Ügyfélnek legkésõbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó elõírásoknak megfelelõen - az érdemi válasszal egyidejûleg megküldeni köteles. Az írásbeli panaszt Eladó - ha az Európai Unió közvetlenül alkalmazandó jogi aktusa eltérõen nem rendelkezik - a beérkezését követõen harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni. Ennél rövidebb határidõt jogszabály, hosszabb határidõt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját Eladó indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus úton közölt panaszt Eladó köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzõkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
- Vevõ neve, lakcíme,
- a panasz elõterjesztésének helye, ideje, módja,
- Vevõ panaszának részletes leírása, Ügyfél által bemutatott dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
- Eladó nyilatkozata Vevõ panaszával kapcsolatos álláspontjáról (amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges),
- a jegyzõkönyvet felvevõ személy és Vevõ aláírása (helyszíni panasz esetés),
- a jegyzõkönyv felvételének helye, ideje,
- telefonon vagy egyéb elektronikus úton közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Eladó a felvett jegyzõkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megõrizni, és azt az ellenõrzõ hatóságoknak bemutatni kérésükre. A panasz elutasítása esetén Eladó köteles Vevõt írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltetõ testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a Vevõ lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltetõ testület székhelyét, telefonos és elektronikus elérhetõségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy Eladó a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltetõ testületi eljárást. Amennyiben az Eladó és Vevõ között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendezõdik, az alábbi jogérvényesítési lehetõségek állnak nyitva a Vevõ számára:

Fogyasztóvédelmi eljárás
Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. Amennyiben Ügyfél fogyasztói jogainak megsértését észleli, jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követõen a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsõfokú hatósági feladatokat Úgyfél lakóhelye szerint illetékes fõvárosi és megyei kormányhivatalok látják el, ezek listája itt található: http://www.kormanyhivatal.hu

Bírósági eljárás
Ügyfél jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság elõtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvrõl szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

Békéltetõ testületi eljárás
Tájékoztatjuk, hogy Ügyfél velünk szemben fogyasztói panasszal élhet. Amennyiben az Ügyfél panaszát Eladó elutasítja, úgy Ügyfél jogosult lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes Békéltetõ Testülethez is fordulni. Ezen eljárás megindításának feltétele, hogy Ügyfél az érintett Eladóval közvetlenül megkísérelje a vitás ügy rendezését. Az eljárásra - Ügyfél kérelme alapján - az illetékes testület helyett Ügyfél kérelmében megjelölt békéltetõ testület illetékes. Eladót a békéltetõ testületi eljárásban együttmûködési kötelezettség terheli. Eladónak fennáll a békéltetõ testület felhívására történõ válaszirat megküldési kötelezettsége, továbbá kötelezettségként kerül rögzítésre a békéltetõ testület elõtti megjelenési kötelezettség.
Amennyiben Eladó székhelye vagy telephelye nem a területileg illetékes békéltetõ testületet mûködtetõ kamara szerinti megyébe van bejegyezve, Eladó együttmûködési kötelezettsége Ügyfél igényének megfelelõ írásbeli egyezségkötés lehetõségének felajánlására terjed ki.
A fenti együttmûködési kötelezettség megszegése esetén a fogyasztóvédelmi hatóság rendelkezik hatáskörrel, mely alapján a jogszabályváltozás következtében Eladó jogsértõ magatartása esetén kötelezõ bírságkiszabás alkalmazandó, bírságtól való eltekintésre nincs lehetõség. A fogyasztóvédelemrõl szóló törvény mellett módosításra került a kis- és középvállalkozásokról szóló törvény vonatkozó rendelkezése is, így a kis- és középvállalkozások esetén sem mellõzhetõ majd a bírság kiszabása.
A bírság mértéke kis- és középvállalkozások esetén 15 ezer forinttól 500 ezer forintig terjedhet, míg a számviteli törvény hatálya alá tartozó, 100 millió forintot meghaladó éves nettó árbevétellel rendelkezõ, nem kis- és középvállalkozás esetén 15 ezer forinttól, a vállalkozás éves nettó árbevételének 5%-áig, de legfeljebb 500 millió forintig terjedhet. A kötelezõ bírság bevezetésével a jogalkotó a békéltetõ testületekkel való együttmûködés nyomatékosítását, illetve a vállalkozásoknak a békéltetõ testületi eljárásban való aktív részvételének biztosítását célozza.

A békéltetõ testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltetõ testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerû, gyors, hatékony és költségkímélõ érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltetõ testület Vevõ vagy Eladó kérésére tanácsot ad az Ügyfelet megilletõ jogokkal és Ügyfelet terhelõ kötelezettségekkel kapcsolatban.

A békéltetõ testület eljárása Vevõ kérelmére indul. A kérelmet a békéltetõ testület elnökéhez kell írásban benyújtani: az írásbeliség követelményének levél, távirat, távgépíró vagy telefax útján, továbbá bármely olyan eszközzel is eleget lehet tenni, amely a címzett számára lehetõvé teszi a neki címzett adatoknak az adat céljának megfelelõ ideig történõ tartós tárolását, és a tárolt adatok változatlan formában és tartalommal történõ megjelenítését.

A kérelemnek tartalmaznia kell:
- Ügyfél nevét, lakóhelyét vagy tartózkodási helyét,
- Ügyfélnek jogvitával érintett vállalkozás nevét, székhelyét vagy érintett telephelyét,
- amennyiben Vevõ kérelmezte, az illetékes békéltetõ testület helyett kérelmezett testület megjelölését,
- Ügyfél álláspontjának rövid leírását, az azt alátámasztó tényeket és bizonyítékait,
- Ügyfél nyilatkozatát arról, hogy Ügyfél az Eladóval közvetlenül megkísérelte a vitás ügy rendezését
- Ügyfél nyilatkozatát arra nézve, hogy az ügyben más békéltetõ testület eljárását nem kezdeményezte, közvetítõi eljárás nem indult, keresetlevél beadására, illetve fizetési meghagyás kibocsátása iránti kérelemelõterjesztésére nem került sor,
a testület döntésére irányuló indítványt,
- Ügyfél aláírását.

A kérelemhez csatolni kell azt az okiratot, illetve annak másolatát (kivonatát), amelynek tartalmára Vevõ bizonyítékként hivatkozik, így különösen Eladó írásbeli nyilatkozatát a panasz elutasításáról, ennek hiányában Ügyfél rendelkezésére álló egyéb írásos bizonyítékot az elõírt egyeztetés megkísérlésérõl.
Ha Ügyfél meghatalmazott útján jár el, a kérelemhez csatolnia kell a meghatalmazást.
A Békéltetõ Testületekrõl bõvebb információ itt érhetõ el: http://www.bekeltetes.hu
A területileg illetékes Békéltetõ Testületekrõl bõvebb információ itt érhetõ el: 
https://bekeltetes.hu/index.php?id=testuletek 

Felhívjuk Vásárlóink figyelmét, hogy panasszal kapcsolatos észrevételeiket 2016. február 15-tõl az online vitarendezési platformon keresztül is benyújthatják. Az Európai Online Vitarendezési Platform honlapja magyar nyelven itt érhetõ el: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU Magyarországon az ún. online vitarendezési kapcsolattartó pont mûködtetését és feladatait a Budapesti Békéltetõ Testület látja el. A Budapesti Békéltetõ Testület elérhetõségei: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. III. em. 310. Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.: 10. E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu Fax: 06 (1) 488 21 86 Telefon: 06 (1) 488 21 31 Az online vitarendezési eljárással kapcsolatosan tájékoztatást a +36 1 488 2033 telefonszámon, illetve az onlinevita@bkik.hu elérhetõségen kérhet. 378/2016. (XII. 2.) Kormányrendelet értelmében a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság 2016. december 31. napjával jogutódlással megszûnt. Az NFH általános jogutódja a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, valamint a másodfokú ügyekben országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. Ezzel egyidejûleg 197 járásban jelenik meg fogyasztóvédelmi elsõfokú hatósági feladatkör, így tehát a fogyasztók 2017. január 1-tõl panaszaikkal elsõsorban a területileg illetékes járási hivatalokhoz fordulhatnak. Elérhetõségeket itt találhatnak: http://jarasinfo.gov.hu